כאשר אדם אהוב עלינו נמצא במוסד סיעודי או טיפולי, ישנה סבירות גבוהה ביותר שהפטירה תתקיים במוסד ולא בבית החולים או במקום אחר. ישנן פרוצדורות קבועות על פיהן יש לפעול, הן מבחינת המוסד שבו נמצא הנפטר והן מבחינת בני המשפחה שמארגנים את הלוויה.

נוהלי מוסדות בעת פטירה

בכל מוסד סיעודי ישנו נוהל פטירה מוסדר שעל פיו המוסד פועל. קביעת המוות יכולה להתבצע רק על ידי רופא שימלא תעודת פטירה ויחתום עליה. כמו כן, אותו רופא אחראי על חתימה על טופס שנקרא הודעה על פטירה.

אחות מהמוסד תהיה אחראית לתייג את הנפטר בפרטים הכוללים את שמו, את מינו ואת מספר תעודת הזהות שלו. על פי הנוהל הפנימי של המוסד יוצרים קשר עם המשפחה ויוזמים מעבר לחדר מתים של בית חולים עמו יש למוסד הסדר בנושא, או לחדר מתים מוסדי. הנהלת המוסד אחראית על דיווח ללשכת הבריאות על הפטירה.

דיווח למשפחה

חוזר מנכ"ל משרד הבריאות קובע שהנהלת המוסד תדווח למשפחה על הפטירה בתוך כשעתיים מרגע הפטירה. פרטי השיחה הטלפונית או ההודעה על ידי שליח למשפחה, שמו של מקבל ההודעה, מי שהודיע על כך והשעה בה התקיימה השיחה יירשמו בטופס ההודעה על הפטירה.

לאחר פטירה במוסד – העברה לבית העלמין

לאחר העברת הנפטר לחדר מתים יש לבצע העברה על פי מועד מוסכם לבית העלמין לצורך קיום הלוויה. המשפחה צריכה ליצור קשר עם חברה קדישא במקום מגוריו של הנפטר, שם הוא זכאי לקבורה חינם ולתאם מועד ללוויה. ההעברה מחדר המתים לבית העלמין מתבצעת באמצעות אמבולנס ייעודי.

באמצעות חברת עדן ביכולתך להזמין שירותי אמבולנס ושירותים נוספים לאחר פטירה במוסד, כמו גם טיפול בניירת ובפרוצדורות הסבוכות לאחר הפטירה, כולל הודעת פטירה ורישיון קבורה.

אנו מבינים את הדחיפות, כך שכל שעליך לעשות הוא להיכנס לעמוד הרלוונטי באתר, להזמין אמבולנס בכל שעות היממה, ניתן גם להתקשר.

ואנו נסייע בפתרונות כדי לקדם את מסע הלוויה של בן משפחתך.

אנחנו כאן בשבילכם
 אנחנו כאן בשבילכם

הצוות של עד עדן נמצא כאן בשבילכם במיומנות ובסבלונות וילווה אותכם בכל הקשיים והסידורים בשעה קשה זו. אנחנו מיומנים וזמינים עבורכם

מצבות והנצחה
השכרת ציוד לשבעה
פרחים להלוויה
קייטרינג
מודעות אבל
ליווי וסיוע
הנכם מוזמנים לבחור מהאתר את כל מה שיכול להקל עליכם בשעה קשה זו. בנוסף הנכם מוזמנים לשלוח לנו מייל ונשמח לעמוד לרשותכם. צוות עדן עד